Beta verzia. Webové sídlo ŠVPS SR je vo vývoji. Zobraziť pôvodnú verziu.

Poslanie, vízia a strategické ciele Štátnej veterinárnej a potravinovej správy Slovenskej republiky

Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky (ŠVPS SR)  ako orgán štátnej správy vo veterinárnej oblasti má jasne pomenované okruhy činnosti s vysokým odborným zameraním v systéme „od Farmy na stôl“ zahŕňajúce zdravie zvierat, pohodu zvierat, hygienu produktov živočíšneho a rastlinného pôvodu, liekovej politiky vo veterinárnej oblasti, krmív a  veterinárnej certifikácie. 

ŠVPS SR zároveň riadi, usmerňuje, koordinuje a kontroluje výkon štátnej správy, ktorý uskutočňujú regionálne veterinárne a potravinové správy a ústav kontroly veterinárnych liečiv, určuje dokumentované postupy veterinárnych kontrol ako aj vykonáva vnútorný audit veterinárnych kontrol, ktoré vykonávajú regionálne veterinárne a potravinové správy .

Zamestnancami organizácie sú z prevažnej väčšiny univerzitne vzdelané osoby s absolvovaným postgraduálnym vzdelávaním, s mnohoročnou odbornou praxou, ktorí v rámci napĺňania poslania a vízie organizácie zabezpečujú všetky odborné činnosti pod  odborným vedením vodcov.

Víziou ŠVPS SR je realizácia všetkých činností a aktivít pomenovaných v rámci príslušnosti a právomocí kvalitne, vysoko odborne, v primeranom čase  s maximálnym využitím zavedených a dostupných informačných technológií.

Poslaním ŠVPS SR ako orgánu štátnej správy je výkon, riadenie, kontrola a usmerňovanie aktivít a činnosti v oblasti veterinárnej starostlivosti zdravia zvierat, ochrany zvierat, hygieny krmív, ekológie, veterinárnej farmácie, úradnej kontroly potravín a hygieny potravín živočíšneho a rastlinného pôvodu, špeciálnych komoditných režimov, prislúchajúcej laboratórnej diagnostiky a rýchleho výstražného systému.

Strategické ciele ŠVPS SR

Strategické ciele ŠVPS SR sú spracované a zadefinované tak, aby boli v maximálnej miere v symbióze s víziou organizácie v jej kľúčových oblastiach pôsobnosti.

Hodnota inštitúcie

Cieľ strategický: Systematicky zvyšovať hodnotu inštitúcie pre zainteresované strany (dôveryhodnosť inštitúcie, jej produktov a služieb, efektivita) a jej uznanie na národnej a medzinárodnej úrovni.

Uvedený strategický cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom plnenia cieľov vo všetkých oblastiach cez:

  • Analýzu procesov
  • Vývoj nového internetového portálu ako dominantného nástroja pre šírenie informácií.
  • Rozvoj integrovaného systému KVEPIS a súvisiacich právnych aktov, monitorovanie ich implementácie aj pre formuláciu z toho vyplývajúcich opatrení.

Základné indikátory merania plnenia cieľa

Dôveryhodnosť ŠVPS SR

  • hodnotenie organizácie prostredníctvom detailného vyhodnocovania návštevnosti používateľov jednotlivých častí internetovej stránky www.svps.sk
  • uskutočňovanie aktívneho prieskumu od zákazníkov formou zasielania dotazníkov na konkrétne organizácie

Orientácia na zákazníka – externé výstupy pre zákazníkov

Cieľ strategický : Poskytovať produkty, ktoré uspokoja nové potreby zákazníkov, vytváranie nových a zintenzívnenie existujúcich partnerských vzťahov s kľúčovými zákazníkmi a partnermi

Uvedený strategický cieľ chceme dosiahnuť prostredníctvom operatívnych cieľov

  • Poskytovania produktov a služieb – externých výstupov, ktoré v akceptovateľnej miere zohľadňujú nároky zákazníkov a zdrojové možnosti ŠVPS SR a ktoré
  • zohľadňujú nároky jednotlivých skupín zákazníkov (občan, podnikateľ, obec, verejnosť)
  • napĺňajú potreby zákazníkov vrátane  úplnej a včasnej informovanosti (aktuálne výstupy z úradných kontrol, výsledky kontrol vykonané v spolupráci s inými inštitúciami, zverejňovanie rozhodnutí s možnosťou vyhľadávania podľa kľúčových slov a pod.)
  • sú  aktuálne a zrozumiteľné
  • sú prístupné komfortným „user friendly“ spôsobom
  • Posilnenia spolupráce s rezortnými ako aj mimorezortnými partnermi pri výkone úradných kontrol

Základné indikátory merania plnenia cieľa

  • Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre podnikateľov
  • Počet zavedených elektronických služieb, ktoré prispievajú k riešeniu životných situácií pre občanov
  • Počet oprávnených a rozsah opodstatnených sťažností
  • Počet vykonaných  mimoriadnych  akčných programov smerujúcich a orientujúcich sa na zákazníka
  • Spokojnosť zákazníkov (s produktmi, s prístupom zamestnancov a samotnej inštitúcie) vyhodnotená pomocou dotazníkov

Interné procesy

Cieľ strategický: Zabezpečiť efektivitu interných procesov optimalizáciou alokácie ľudských zdrojov pri tvorbe a poskytovaní výstupov tak, aby sa pokryli všetky činnosti na vysokej odbornej úrovni.

Uvedený strategický cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom operatívnych cieľov:

  • Zmapovanie interných procesov pomocou vhodných nástrojov
  • Priradenie kľúčových ukazovateľov výkonnosti a kritických faktorov úspechu k vybraným procesom

Základné indikátory merania plnenia cieľa

  • Optimalizácia vybraných kľúčových procesov najvyššej úrovne v rámci implementácie systému KVEPIS na úrovni organizácie
  • Rozvoj kľúčového systému KVEPIS a hodnotenie jeho prínosu pre zvýšenie efektívnosti procesov

Kultúra organizácie

Cieľ strategický: Rozvíjať kultúru zdieľania znalostí zintenzívnením vnútornej komunikácie, ako aj spoluúčasti na dosahovaní výsledkov inštitúcie.

Uvedený strategický cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom plnenia operatívnych cieľov:

  • A. Zvyšovanie úrovne vnútornej komunikácie ako predpokladu zdieľania informácií a znalostí:
    • zintenzívnením komunikácie manažmentu vo vzťahu k zamestnancom o zámeroch organizácie organizovaním častejších porád rozšíreného vedenia
    • nasadením multiodborových tímov na riešenie problémov orientovaných na zlepšenie interných procesov (produktovo orientovaná tímová práca – komunikácia),
  • B. Osobný prístup manažéra, ako aj vedúceho tímu v rámci tímovej práce:
    • podporovaním snáh nájsť spoločné optimálne riešenia v prospech inštitúcie ako celku a odbúravať úzke útvarové princípy
    • rozvíjaním atmosféry dôvery, reciprocity a férovosti.

Základné indikátory merania plnenia cieľa

  • kultúra organizácie v zmysle spoločne uznávaných hodnôt organizácie s dôrazom na:
    • vnútornú komunikácie, prístup ku kľúčovým znalostiam, prácu v multiodborových tímoch,
  • prieskum spokojnosti zamestnancov s presunom informácií – zlepšenie aspoň o 10% za hodnotené obdobie.

Odbornosť organizácie

Cieľ strategický: Zabezpečiť výkon všetkých odborných činností v súlade s národnými a medzinárodnými predpismi a normami.

Uvedený strategický cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom plnenia operatívnych cieľov

  • kontinuálne pracovať na implementácii „Viacročného národného plánu kontrol“ v zmysle platnej legislatívy o úradných kontrolách uskutočňovaných za účelom zabezpečenia overenia dodržiavania potravinového a krmovinového práva a predpisov o zdraví zvierat a o starostlivosti o zvieratá a nového pripravovaného nariadenia o úradných kontrolách
  • na základe WOAH štandardov usilovať o zlepšovanie zdravia domácich a voľne žijúcich zvierat, verejného zdravia, podieľať sa na zvyšovaní ochrany zvierat, bezpečnosti potravín, zabezpečovať úradnú kontrolu štátneho územia prostredníctvom HKS, ktoré sú vstupnými miestami nielen do SR ale celého spoločného priestoru EÚ,
  • realizovať opatrenia na minimalizáciu rizika výskytu, rozširovania a cirkulácie pôvodcu vtáčej chrípky s cieľom ochrany zdravia spotrebiteľa,
  • realizovať opatrenia na minimalizáciu rizika výskytu, rozširovania a cirkulácie pôvodcu afrického moru ošípaných, venovať pozornosť kontrole zdravotného stavu včiel, vodných živočíchov a voľne žijúcej zveri tak z pohľadu ochrany zdravia zvierat vrátane prenosu nebezpečných nákaz na domáce zvieratá, ale i ochrany verejného zdravia, plnenie výkonu kontrol v rámci dohôd s PPA, MPRV SR
  • realizácia nového veterinárneho informačného systému zabezpečujúceho komplexný prístup k veterinárnym činnostiam,
  • spĺňanie základných princípov etického kódexu zamestnancov ŠVPS SR ohľadom ďalšieho napredovania veterinárnych a ostatných činností
  • profesijné riadenie a rozhodovanie (pozícia vzdelávania, skúseností – základné, kontinuálne)
  • nezávislosť (osobná nezávislosť na komerčných, finančných, hierarchických a politických tlakoch, ktoré môžu ovplyvňovať odborné rozhodnutia)
  • nezaujatosť
  • bezúhonnosť, charakter
  • objektívnosť
  • vyžadovanie vysokej profesionality, odbornej zodpovednosti, dobrej komunikatívnosti, kreatívnosti umocnenej flexibilitou, morálnu bezúhonnosť a kolegiálnosť od všetkých pracovníkov na každej úrovni riadenia a odbornej činnosti,
  • transparentnosť vo výkone úradných kontrol zabezpečovaná najmä prostredníctvom webového portálu.

Nepodporovaný prehliadač

Web pravdepodobne nebude dobre pracovať s vaším nepodporovaným prehliadačom. Podporujeme aktuálne verzie prehliadačov ako Chrome, Firefox, Opera, Edge.